„Budowa stopnia wodnego Malczyce na rzece Odrze”
SZCZEGÓŁY REALIZACJI:
I. Górne stanowisko stopnia
• Ubezpieczenie skarp z narzutu kamiennego
• Formowanie wału przy wylocie z potoku Żabka
• Wykopy spod wody wykonywane przy użyciu jednostek pływających, z rozładunkiem na brzegu
• Wykopy koparkami wykonywane z lądu z transportem samochodami samowyładowczymi
• Makroniwelacja górnego stanowiska stopnia
• Nabrzeże przeładunkowe - Plac manewrowy i droga dojazdowa na odcinku od drogi państwowej do nabrzeża
• Prace ziemne wykonywane w górnym stanowisku jazu, nasyp hydrotechniczny, kształtowanie czaszy z transportem samochodami samowyładowczymi
• Kształtowanie wysp w górnym stanowisku stopnia - wykopy wykonywane koparkami z lądu z załadunkiem i transportem samochodami samowyładowczymi
• Kształtowanie wysp w górnym stanowisku stopnia - nasypy hydrotechniczne
• Narzut z kamienia hydrotechnicznego, umocnienie skarp narzut podwodny
• Narzut z kamienia hydrotechnicznego, umocnienie skarp, narzut nawodny
II. Awanporty śluzy
• Narzut kamienny
• Chodniki z kostki brukowej na Awanporcie Dolnym i Górnym
• Wzmocnienie grodzy osłonowej awanportu dolnego - wykonanie cypla rozdzielczego od strony AD (nasypy hydrotechniczne)
„Budowa śluzy żeglugowej Guzianka II z awanportami, mostem, budynkiem sterowni, zapleczem śluzy, węgornią z infrastrukturą techniczną i dojazdem z drogi powiatowej wraz z rozbiórką urządzeń wodnych tj. ujęcia wody i węgorni (odłówka węgorzy) z przyległymi elementami betonowymi oraz rozbiórką mostu drogowego na drodze powiatowej NR 1646N zlokalizowanego na działce nr geod. 389/1 obręb geod. Ruciane Nida – miasto przy ul. Guzianka”
• połączenie jeziora Guzianka Mała i Bełdany
• poprawa warunków żeglugi turystycznej na Mazurach
• wkład w rozwój szlaków wodnych i infrastruktury
• śluza mieści 10 jachtów dużych i średnich lub 12 średnich i małych
• stworzenie ważnego węzła komunikacyjnego na szlaku mazurskich jezior
ETP Spółka Akcyjna zakończyła realizację zadania pn. "Remont suchego zbiornika przeciwpowodziowego Kaczorów" w lokalizacji w województwie dolnośląskim. Zamawiającym było Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Legnicy. Prace realizowano w okresie od października 2018 do czerwca 2020 roku.
Podczas remontu zbiornika zużyto w przybliżeniu: 1800 m3 betonu konstrukcyjnego, 150 ton stali zbrojeniowej, 3500 m3 ciężkiego narzutu kamiennego oraz ponad 2700 ton bloków kamiennych z granitu.
Zbiornik ponownie spełnia swoją funkcję zabezpieczenia przeciwpowodziowego w trakcie wezbrań i stanów powodziowych dla miejscowości leżących wzdłuż rzeki Kaczawy poniżej zapory: Wojcieszów, Stara Kraśnica i Świerzawa. Ponadto stanowi ciekawy wizualnie obiekt hydrotechniczny, cieszący się zainteresowaniem turystycznym w Sudetach Zachodnich.
Zakres robót remontowych na zaporze zbiornika wraz z konstrukcjami zrzutowymi, budynkiem gospodarczym i odcinkami koryta rzeki Kaczawy polegał na przywróceniu pełnej sprawności technicznej zapory z jednoczesnym zachowaniem walorów estetycznych i wizualnych. Główne elementy podlegające remontowi:
„Naprawa konstrukcji awaryjnego przelewu powierzchniowego zbiornika wodnego Topola, zlokalizowanego na rz. Nysie Kłodzkiej”
ETP Spółka Akcyjna realizuje z Nysie Kłodzkiej naprawę konstrukcji awaryjnego przelewu powierzchniowego zbiornika wodnego Topola. Prace rozpoczęto 11 października 2019 r. na zlecenie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Wartość kontraktu wynosi 5.648.237,48 zł brutto.